Jarkko Mononen, Toimitusjohtaja
050 524 5889
jarkko@red.fi


MAINOSTOIMISTO RED Fredrikinkatu 63, 00100 Helsinki

Bevita Eye

Bevita Eye – brändiuudistus silmien hyvinvointituotteille

Orion Pharma halusi toteuttaa täydellisen brändiuudistuksen silmien hyvinvointiin tarkoitetulle Bevita Eye -tuotesarjalleen. Red uudisti koko brändin visuaalisuutta, slogania, pakkauksia ja kaikkea markkinointiviestintää myöten.

 


Se näkyy silmistä.

Bevita Eye on kattava tuotesarja, joka sisältää markkinoiden laajimman valikoiman tuotteita silmien hyvinvointiin ja erilaisiin silmäoireisiin. Orion Pharman tavoitteena oli uudistaa koko tuotesarjan brändi ja markkinointiviestinnän konsepti. Tärkeänä osana uudistusta oli kattava pakkausuudistus.
Tuotesarjan mielikuva ei enää vastannut uudistuvan sarjan vahvuuksia, ja tunnettuudessa oli myös parannettavaa. Brändiä lähdettiinkin uudistamaan erottuvammaksi, mielikuvallisemmaksi ja tunnetummaksi Redin luoman konseptin ja ilmeen avulla.

 


Uusi brändi-identiteetti ja konsepti

Loimme Bevita Eyelle täysin uudistetun brändi-identiteetin, logon ja markkinointiviestinnän konseptin – ”Se näkyy silmistä”. Konsepti on vahvan mielikuvallinen ja erottuva, nostaen silmät ja niiden hyvinvoinnin keskiöön. Esittelemme erilaisia tarkkaan rajattuja ihmiskasvoja vangitsevine, persoonallisine silmineen. Mielikuvan ja taktisen viestin yhdistelmällä kommunikoimme, että Bevita Eye on laadukas, markkinoiden monipuolisin tuotesarja kuivasilmäisyyden hoitoon ja silmien hyvinvointiin.

 


Uusi ilme, uudet pakkaukset

Bevita Eyen uusi visuaalinen ilme logoineen ja graafisine ilmeineen jalkautettiin vahvasti koko tuotesarjan pakkauksiin. Pääosassa on optinen kuvio ja värimaailma, joka tuo Bevita Eye -ilmeeseen mielikuvaa huuhtelevasta, aktiivisesta nesteestä. Uudet pakkaukset nousevat erottuvasti esiin sekä mainonnassa että myymälänäkyvyydessä.

 


Monipuolista ja erottuvaa kampanjointia

Uusi Bevita Eye -brändi jalkautettiin mediaan keväällä 2019. Mediapaletti on ollut alusta asti kattavan monipuolinen, tv-mainoksista kattavaan apteekkinäkyvyyteen (kampanjaesite, halsterit, hyllypuhujat) sekä mm. printti- ja ulkomainontaan. Luonnollisesti myös sosiaalinen media on otettu erottuvasti käyttöön.


Uusia tuotteita uudistuksen pohjalta

Brändiuudistuksen ja uuden identiteetin pohjalta lanseerasimme Bevita Eye -tuotesarjaan myös uusia tuotteita: Bevita Eye -silmäpyyhe silmäluomille täydentää sarjan monipuolista tarjontaa, ja täysin uusi Bevita Eye Pro on premium-tason silmätippatuote, joka on vaikutukseltaan erityisen pitkäkestoinen.