Jarkko Mononen, Toimitusjohtaja
050 524 5889
jarkko@red.fi


MAINOSTOIMISTO RED Fredrikinkatu 63, 00100 Helsinki

Favora

FAVORA -KOSMETIIKKASARJAN MIELIKUVA UUDELLE TASOLLE

Orion Pharma halusi uudistaa laadukkaan ja laajenevan apteekkikosmetiikkasarjansa mielikuvaa ja tunnettuutta uudistamalla koko brändin strategian ja markkinointiviestinnän Redin kanssa.


Ystävä iholla – luotettava ja turvallinen

Favora on selkeä, herkällekin iholle sopiva kosmetiikkasarja, joka tarjoaa yksinkertaista mutta laadukasta ihonhoitoa kaikenikäisille naisille. Sarjan jokaisella tuotteella on allergiatunnus.

Tavoitteena on nostaa Favoran brändi täyteen potentiaaliinsa ja viestiä entistä mielikuvallisemmin kosmetiikkasarjan eduista. Imagon vahvistamisen ja tunnettuuden lisäämisen ohella tavoitteena on kasvattaa roolia markkinoilla ja sitouttaa samalla apteekkihenkilökuntaa.

 


Uusi brändi-identiteetti ja konsepti

Loimme Favoralle täysin uudistetun brändi-identiteetin sekä erottuvan ja mielikuvallisen markkinointiviestinnän konseptin – ”Ystävä iholla”. Favora on kuin hyvä ystävä, joka huolehtii ihosta puhtaasti, turvallisesti ja luotettavasti.

Markkinointiviestinnässä näkyy eri ikäisiä, luonnollisen kauniita suomalaisia naisia. Tuotesarjalle luotiin myös uusi kuvamaailma, joissa Favora-naiset esiintyvät suomalaisen luonnon voiman ja raikkauden ympäröimänä.

 


Konseptista toimintaan

Favoran uusi markkinointiviestinnän linja otettiin käyttöön kevättalvella 2019. Ensimmäisessä valtakunnallisessa kampanjassa tuotiin esiin aikuiselle iholle suunnattua tuoteperhettä samalla lanseeraten näyttävästi uudistunutta brändiä. Monikanavainen näkyvyys jatkuu vahvasti myös muiden tuoteryhmien osalta, kanavina mm. kohderyhmän tavoittavat naisten lehdet, TV ja vahva online- ja somenäkyvyys.