Jarkko Mononen, Toimitusjohtaja
050 524 5889
jarkko@red.fi


MAINOSTOIMISTO RED Fredrikinkatu 63, 00100 Helsinki

Muovimuuvi

MUOVIMUUVILLA VAUHTIA SUOMEN MUOVINKIERRÄTYKSEEN

Lassila & Tikanoja haluaa vauhdittaa muovinkierrätystä Suomessa ja tarjota monipuolisia palvelujaan entistä laajemmin.


Miljoona suomalaista muovinkeräyksen piiriin

Lassila & Tikanojan tavoitteena on laajentaa muovinkeräystä koko Suomessa ja kampanjoida muovinkierrätyksen puolesta tiedon lisäämiseksi ja asenteiden muuttamiseksi. Yrityksen tavoitteena on saada miljoona suomalaista muovinkeräyksen piiriin vuoteen 2020 mennessä.

Tämä vaatii aktiivista ja erottuvaa markkinointiviestintää ja osaavaa kampanjointia. Tehtävään valittiinkin kumppaniksi Red.

 


Kaiken pohjalla Muovimuuvi-konsepti

Loimme L&T:n muovinkeräyskampanjoinnin vankaksi pohjaksi erottuvan konseptin nimellä ”Muovimuuvi”. Muovimuuvi kertoo lähestyttävällä ja erottuvalla kiteytyksellä sen, mistä on kyse: on aika tehdä tekoja, päätöksiä ja tempauksia – Muovimuuveja – joiden ansiosta lisätään muovinkierrätystä Suomessa, toimien samalla ympäristön, talouden ja kiertotalouden hyväksi. Tähän tarvitsemme kaikkia kotitalouksista taloyhtiöihin ja yrityksiin.

Muovimuuvi-konsepti jatkaa johdonmukaisesti mutta erottuvasti L&T:n linjakasta viestintää, täydentäen kattobrändiä ja muuta markkinointiviestinnän kanssa luovasti ja omaperäisesti.

 


Muovimuuveja aktiivisesti koko Suomeen

Muovimuuvista viestitään sekä kansallisesti että paikallisesti. Redin luoman konseptin pohjalta tehdään maanlaajuista Muovimuuvi-viestintää sekä erilaisia alueellisia toteutuksia – aina yhtenäisellä ilmeellä.

Kampanjointi on alusta asti monimediallista, kattaen kaiken printtimainoksista suoramainonnan kautta someen. Kaiken ytimessä on Muovimuuvi.fi -kampanjasivusto, joka toimii päivittyvänä informaatiokanavana, mielikuvallisena tunnettuuden luojana sekä myynnin aktivoijana. Saitilta löytyy myös mm. taloyhtiöille, isännöitsijöille ja asukkaille suunnattuja käteviä, ladattavia tiedotteita ja ohjeita Muovimuuvi-tietouden orgaaniseen ja mielikuvalliseen lisäämiseen.