Jarkko Mononen, Toimitusjohtaja
050 524 5889
jarkko@red.fi


MAINOSTOIMISTO RED Fredrikinkatu 63, 00100 Helsinki

Orion Pharma

PERUSTEELLINEN PERUSVOIDEUUDISTUS

Orion Pharma halusi vahvistaa klassisten perusvoidetuotteidensa mielikuvaa ja tunnettuutta uudistamalla niiden brändistrategian ja markkinointiviestinnän.


Haasteesta toimeen

Orionin perusvoiteet ovat monelle suomalaiselle tuttuja, tarjoten korkealaatuista ja luotettavaa ihonhoitoa ilman konstailua. Perusvoiteiden tunnettuus on hyvä, mutta tuotteet ja brändit eivät erotu halutusti.

Halusimme vaikuttaa kaikenikäisiin asiakkaisiin, joiden iho on kuiva ja aiheuttaa ongelmia. Mielikuvan vahvistamisen ja tunnettuuden lisäämisen ohella tavoitteena oli kasvattaa markkinaosuuksia ja saada lisää käyttäjiä: halusimme perusvoiteet lähemmäksi uusia kuluttajia.

 


Uusi brändi-identiteetti ja konsepti

Loimme perusvoiteille tuoreen strategian, täysin uuden brändi-identiteetin sekä erottuvan ja mielikuvallisen markkinointiviestinnän konseptin – ”Kaikki, mitä suomalainen iho kaipaa”.

Markkinointiviestinnässä näkyy eri ikäisiä suomalaisia, erilaisia elämäntilanteita ja erilaisia ihoja. Tuomme perusvoiteet jokapäiväiseen elämään – kaikkina vuodenaikoina.

 


Konseptista käytäntöön

Uusi markkinointiviestinnän linja otettiin ensimmäisenä käyttöön Aqualan-perusvoidesarjalle, jolle toteutettiin monimediainen kampanja vuodenvaihteessa 2018-2019. Puhuttelimme erityisesti lapsiperheitä ja nuoria aikuisia – sekä ajankohtaan sopien talvesta nauttivia ihmisiä. Mukaan palettiin tuotiin myös tv-mainontaa.