Jarkko Mononen, Toimitusjohtaja
050 524 5889
jarkko@red.fi


MAINOSTOIMISTO RED Fredrikinkatu 63, 00100 Helsinki

Sebamed

Sebamed – brändiuudistus tutulle ihonhoitosarjalle

Orion Pharma halusi uudistaa tutun ja luotettavan ihonhoitosarjansa brändistrategian ja markkinointiviestinnän. Sebamedin uutta tunnettuutta ja mielikuvaa rakentamaan palkattiin Red.

 


Ihosi parhaaksi

Sebamed on tutkitusti turvallinen ja laadukas ihonhoitosarja päivittäisen hygienian hoitoon koko perheelle, tuttu suomalaisille jo 1950-luvulta asti.
Sebamed on brändinä tunnettu, mutta sen mielikuvallinen näkyvyys mediassa on ollut vähäistä. Tavoitteena oli vahvistaa Sebamedin tunnettuutta sekä raikastaa laadukkaan ja turvallisen tuotesarjan mielikuvaa, samalla säilyttäen ja vahvistaen vahvaa markkina-asemaa.

 


Uusi brändi-identiteetti, konsepti ja visuaalisuus

Loimme Sebamedille täysin uudistetun brändi-identiteetin ja markkinointiviestinnän konseptin – ”Ihosi parhaaksi”. Konsepti on erottuvan mielikuvallinen, mutta samalla tuotteiden etuja eri kohderyhmille ja eri ihonhoitotarpeisiin selkeästi kommunikoiva.
Markkinointiviestinnässä näkyy erilaisten ihmisten kaunista, tervettä ihoa ja raikasta, positiivista tunnetta, näyttävin kontrastein. Vahvaa mielikuvaa tuetaan faktoilla ja tuote-eduilla – sekä mm. tarinallisella radiomainonnalla, jossa on mukana sopivasti pilkettä silmäkulmassa.

 


Aktiivista kampanjointia

Sebamedin uudistunut brändi jalkautui näyttävästi mediaan marraskuusta 2018 alkaen. Mediapaletti on ollut alusta asti laaja, monipuolisesta apteekkinäkyvyydestä (halsterit, hyllypuhujat, screenit) verkkoon (somemainonta, videot, bannerit) ja radioon – unohtamatta luovia erikoistoteutuksia mm. messuille ja tapahtumiin.

 


Clearface nuorille

Osana brändiuudistusta oli myös Sebamed Clearface, tuotesarja nuorille, joilla on ihonhoidollisia haasteita mm. finnien muodossa. ”Ihosi parhaaksi” -konseptilla tavoitettiin nuoria erottuvasti somessa, Spotify-äänimainonnassa, apteekeissa sekä mm. Finnkinon elokuvalipuissa.

 


Erottuvaa radiomainontaa

Tarinallinen ja mielikuvallista jatkuvuutta kommunikoiva radiomainonta on ollut olennaisessa roolissa Sebamedin uudistuneen markkinointiviestinnän alusta asti. Klikkaa ja kuuntele erottuvia toteutuksiamme.

 


”Mennään mökille” (25 sek)

 

 

”Missä se Sebamed on?” (25 sek)

 

 

”Oikeesti vähemmän finnejä” (30 sek)