Jarkko Mononen, Toimitusjohtaja
050 524 5889
jarkko@red.fi


MAINOSTOIMISTO RED Fredrikinkatu 63, 00100 Helsinki

Sunpro

Sunpro-aurinkotuotesarja uuteen loistoon

Orion Pharma halusi Sunpro-aurinkosuojatuotesarjalleen uutta tunnettuutta, erottuvuutta ja myyntiä, opastaen samalla kohderyhmää tuotteiden oikeaan käyttöön. Red uudisti brändin kokonaisvaltaisesti markkinointiviestintää myöten.


Auringolta suojautumisen asiantuntija

Sunpro on turvallinen, luotettava ja asiantunteva kotimainen aurinkosuojatuotesarja. Kokonaisvaltaisen sarjan tuotteissa on korkeat suojakertoimet, ja ne sopivat myös herkkäihoisille. Tavoitteena oli kiillottaa brändin mielikuvaa, lisätä tunnettuutta ja erottuvuutta sekä saada lisää käyttäjiä etenkin naisten ja äitien kohderyhmästä. Aurinkotuotteiden markkinointi on Suomessa haasteellista johtuen lyhyestä sesongista. Kuluttajaa piti siis muistuttaa brändin olemassaolosta, luoda erottuvuutta omilla vahvuuksilla ja samalla opastaa suojatuotteiden oikeaan käyttöön, lisäten tietoutta auringon haittavaikutuksisa.

 


Uusi brändi-identiteetti ja konsepti

Loimme Sunpron brändille ja markkinointiviestinnälle uuden konseptin, visuaalisen linjan sekä tavan puhua.
Uusi ”Huolettomia hetkiä auringossa” -konsepti puhuttelee kaikenlaisia ihmisiä – ei pelkästään rantalomailijoita – muistuttaen että ihon suojaaminen auringolta on aina tärkeää, oli kyseessä arki tai loma, kesä tai talvi. Visuaalinen maailma välittää aurinkoisia tunnelmia, joita jokainen haluaa viettää huolettomasti.
Uusi Sunpro on yhtäältä huoleton ja rento, mutta käyttäytyy ”auringolta suojautumisen asiantuntijan” tavoin, luoden mielikuvaa kattavasta ja turvallisesta tuotesarjasta, joka ei lupaa mitään, mitä se ei voi todistaa.

 


Uudistettu brändi käyttöön

Uusi Sunpro lanseerattiin kevään 2019 monikanavaisesti. Apteekkimateriaalien (julisteet, halsterit, hyllypuhujat, jne.) lisäksi brändille luotiin erottuvaa näkyvyyttä tv-spotin, somemainonnan sekä ulkomainosten muodossa. Sunpron matka jatkuu: tuotesarjan näkyvyys tulee vahvistumaan entisestään uuden erottuvan ja sesongeittain joustavan konseptin ansiosta.