Finlandia-talon brändin kehittäminen lähti liikkeelle kansallisaarteemme ainutlaatuisista vahvuuksista – vahvasta tarinasta, elämyksistä, designistä, kansainvälisyydestä, ylittämättömästä tapahtumaosaamisesta – sekä rohkeuden ja luovan ajattelun korostamisesta kaikessa tekemisessä. Päivitimme brändi-ilmettä logon muotokielestä uuteen typografiaan ja kuvamaailmaan. Tämä yhdistettynä uusiin tapoihin käyttää tuttuja kanavia viestinnässä mahdollistaa sen, että Finlandia-talon brändi vastaa nyt entistäkin paremmin talon vahvasti kehittyvää ja monipuolista toimintaa.
Parhaimmillaan erottuva markkinointiviestintä voi ponnistaa lähes minimalistisesta oivalluksesta. Päädyimme tutkimaan erilaisia vahvaan tekstisuunnitteluun pohjautuvia lähestymistapoja, ja löysimmekin vahvan lähtökohdan: Finlandia-talon nimi alkaa suomen kielessä hieman harvinaisemmalla F-kirjaimella, mikä mahdollistaa tunnistettavan typografisen visuaalisuuden. Tältä pohjalta loimme yksinkertaisen mutta tehokkaan otsikkotason konseptin, jossa F-kirjaimella alkavilla sanoilla kommunikoidaan Finlandia-talon ainutlaatuisia erityispiirteitä.
Katso lisää RED-TÖITÄ >
Ota yhteyttä, niin sovitaan tapaaminen. Ja mietitään, millaisilla sanoilla ja etenkin teoilla lähdetään liikkeelle.